Monday, April 19, 2010

Konsert Percuma DBKL

Sebelum aku buka internet malam Achik eksiden, sebenarnya aku baru balik konsert.
Balik kerja, terus ke DBKL sebelah Dataran Merdeka. Ada konsert Balada Orkestra DBKL, receptioner kata pergi tingkat 2.
Diluar auditorium ada beberapa meja jual CD. Dan ada seorang brader ramah mengedar risalah dan menjemput masuk kedalam dewan, urusetia agaknya. Di dalam, pemuzik2 orkestra sedang test power.
Jam 8mlm dewan hampir penuh, mana diorang datang aku tak tahu. Aku duduk agak depan jugak. Pukul 8.45 baru start konsert, Mac Rahayu aku rasa macam kenal, memang panas dia punya show walaupun berusia tapi dah macam dalam pub pulak rasanya.
Lepas tu Aswad AF5, ok2 je.. Tak boleh bla suara dia. Tapi ternganga juga aku bila Nas Adila masuk, rasanya dia pernah join AF, boleh tahan show dia. Boleh buat konsert sendirilah, tapi percumalah tapi.
Kemudian masuk kumpulan Solo, orang sebelah & belakang berbisik 'sape ni? tak kenal pun..' Persembahan kerohanian semacam teater itu betul2 hebat, vokalis macam pernah tengok, mungkin masuk pertandingan agaknya, tapi mamat yang menggoreng gitar letrik tu macam brader yang bagi risalah kat pintu tadi, laaa.... Dahsyat bro!
Dan kemuncaknya BPR keluar, memang pukul habis cakap lu. Abg Joey dengan Awang masih berbisa. Sampai penonton minta 1 lagu lagi. Selamba Joey cakap konsert dah free mintak lagi lagu, kah kah... You rocklah bro. Walaupun ada lagu di rendahkan key memang sempoi show otai2 ni, kalau kena tiket pun berbaloi, tapi biar RM5 tapi arr..
Apapun aku akan datang lagi, memang best orkestra campur rock jadi balada gamaknya, konduktor dia nama Mirza dengan geng2nya memang cool layan rock BPR. Kalau ada lagi konsert, jangan tak hebah pulak. Aku datang! Cayalah DBKL.
Sayangnya, aku takde rakam apa2 pun audio or visual untuk record, kebetulan singgah je beb. Apa pun memang happening hujung minggu punya event.

No comments:

Post a Comment