Friday, April 2, 2010

AlFatehah Din Beramboi

Kami sayangkanmu, tuhan jua lebih menyayangimu Din Beramboi.
Kau hiburkan kami semenjak zaman kaset N9 lagi dengan jenaka spontan, lawak merapumu unik tapi kadang2 satira yang berkias tajam penuh makna. Kehilangan bakat besar buat negara seorang penghibur, kartunis, pelakon, penyanyi, pengacara, DJ, pelawak espelaben-espelebet dan macam2 lagi. Tapi yang penting suara powermu akan dirindui.
Ramai minat dia baru2 ni, serius aku minat lawaknya & personalitinya lama lagi, teringat waktu dengar THR dulu, itu kerjaya paling cemerlangnya dalam industri hiburan. Kebanyakan segmen 4-5 jam yang dikendalikan perfect untuk jadikan satu album, ada story. Ingat juga 1st day Aby Fana kena buli di alam radio, sampai perangai gila2nya terjangkit pada Aby sampai sekarang, inilah cikgu dia (tak pernah dengar statement dari Aby).
Akhirnya, nasihatku kalau sesiapa kena demam lebih 2hari, bawalah ke hospital segera. Rasa2 macam denggi elakkan pergi Hospital Selayang! meninggal dunia
Minta penjelasan pihak HS, kenapa sebelum sampai sedar kemudian di'tidur'kan? tak bolehkah dirawat dalam keadaan jaga atau tidak dikomakan! Mati bukanlah urusan kita, Allah.. Tapi HS dah selalu sangat kes macam ni. Dan lagi, berapa ramaikah pesakit, suspek denggi atau jangkitan binatang ini telah dirawat? n berapa banyak yang selamat dan gagal di sini? Mushkil..
Damailah kau disana Din Beramboi, alFatehah..

No comments:

Post a Comment