Saturday, April 30, 2011

Aku ishtihar Sokong Anwar Ibrahim


Wallahi Wabillahi Watallahi...
Aku bersumpah mulai hari ini akan menyokong Anwar Ibrahim ini sebagai insan suci murni madani. Sekiranya anda, Anwar bin Ibrahim, dapat menafikan bahawa dia bukanlah pelaku seks dalam video di spa tersebut dengan:
  1. Tampilkan 'pelakon' sebenar dalam video yang dikatakan seiras, kalau tak dapat namakan saja cukup; Suhaimi? Shukery? Dzul? Ezam? Eskay? Chua?
  2. Tunjukkan demo bagaimana Tom Cruise dalam Mission Imposible mampu mengklon wajah beserta pakej gaya unggul Anwar Ibrahim, itu mampu dilakukan dalam dunia nyata.
Jika Anwar dan keldai2 serta beruk2 nya gagal memenuhi kedua2 bukti diatas, selagi itulah jangan harap aku tidak menganggap, Anwar Ibrahim adalah orang dalam video tersebut sedang melakukan adegan seks dengan pelajar asing universiti swasta tempatan cum china doll di sebuah hotel spa di Ampang pada malam sekitar jam 9:20 - 11:38. Haa..please huh!
Memang itu kau lah Anwar, dajjal laknatullah!!

Maharaja Lawak - Minggu 5

Minggu yang suram, adakah kerana pertama kali AC Mizal menjadi pengacara sebagai ahli UMNO? Dan juga Mamat Khalid menyokong UMNO Gopeng? Membuatkan penonton FINAS tidak ghairah menyokong siaran langsung ML. Tepukan yang ala kadar tidak memberi sokongan moral pada peserta. Ada peserta buat show bagus tapi tiada sambutan hebat. Astro kena lakukan sesuatu.
Secara keseluruhan, peserta pilihan memang tidak menghampakan setiap minggu, melihat aksi mereka seolah2 mereka mengendalikan rakaman program sendiri yang telah disunting cantik untuk siaran setiap minggu.
Jika tamat musim ML ini, aku lebih suka astro meneruskan program lebih kurang ML yang menampilkan peserta pilihan Nabil, Zizan, Johan, Yus, Tauke dan ahli kumpulan Sepah untuk 'bersaing' menampilkan segmen masing2 selama sejam. Belum ada rancangan hiburan seperti ini, konsep ala Maharaja Lawak dan Spontan (kalau anda masih ingat). Boleh juga diundang peserta lain dan pelawak lain.
Ini sangat menarik! semuanya menang2 tiada 'pengalah'.

Penilaian peribadi minggu ini (by youtube);
1. JoZan -Aku cukup suka lawak yang membawa penonton dalam imaginasi watak &berfikir diakhir cerita kaitan keseluruhan story.
2. Jambu -Ini pebret aku. Setiap minggu kalau dikumpul koleksi paling bermutu. Kekuatan; menguasai skrip yang sukar seperti teater, kelemahan besar mereka kurang spontan. Kata Mamat lawak ala kumpulan British Monty Pythorn cuma zero satira.
3. Sepah -Mulanya aku teruja ingat diorang nak sambung cerita anak peguam kena culik minggu lepas tapi ditengah dah jadi lain. Tapi masih mantap.
4. Nabil -Cerita sangat menarik lagi kreatif, aku suka. Tapi sebab cerita watak kartun Detektif Conan, tak sampai ke budak2 besar.
5. Balas -Watak hantu mak cik karipap memang kuat dan berkesan. Ada saja lawak lucahnya haha..
6. Man -Peserta pembuka. Lawak impersonater minggu ini menghiburkan kecuali watak Nasir Bilal Khan.
7. Amir -Malas aku nak komen, sblm ML ni jadi Salam Pantai Timur minggu depan kasi keluar ini budak.
8. Jehan -Bak kata Afdlin dlm RL bagai keretapi berlanggar remuk teruk tak dapat diselamatkan lagi. (terkeluar)

Friday, April 29, 2011

Eskay Terjah Kubu Kuat PKR

Tahniah PKR kerana memberi cabaran yang kuat pada Dato' T.
Pada Eskay dan sesiapa saja bekas keldai2 Anwar, ketahuilah kebenaran itu sememang pahit dan mencabar. Inilah masa korang balas balik apa yang korang dah buat pada bangsa sendiri sebelum ni. Suara rakyat konon...
Aku disana solat jumaat, menyaksikan huru hara tersebut. Pulang hampa setelah menjangka majlis dibatalkan. Akhirnya sumpah laknat berjaya dilafazkan. Lega + kecewa..

Kenapa tak mahu dengar kebenaran? Kenapa halang orang nak bersumpah? Takut apa dengan mubahalah 'lil-faasiq' kalau kita berada di pihak benar. Nampak tak? Harap tak sia2lah usaha kita semua mengerah peluh jantan masing2...

Adegan Malam Jumaat


"Wah bukan main khusyuk pak imam Azizah! tahajud ka ngigau?

"Salah qiblat ke Pak Syeikh?? Itu hadap ke China!
"Aku tengah twit dengan Adik Rafizi lah..

Aik.. belum sempat sumpah laknat tik tok tik tok dah muncul video full version. Salah skrip ke apa ni?
21 March tarikh mulanya, secara slow motion terlondeh semuanya tengah malam tadi. Tiada lagi klimaks.
Tak terasa feel mana pun walau malam jumaat. Setakat seks dokumentari je kata Zaid.
Aku bagi 1/2 star untuk full set jika ia dikategorikan filem lucahlah. Pasal star dia adalah Dajal bakal PM vs cinadol aku up lagi 1/2 star.
Link cari sendiri dan jangan lupa download! kot dalam simpanan polis hilang, al maklum berurusan dengan dajal.

Bagi umat islam hari ni Jumaat tadahkan tangan berdoa diberi taufiq dan inayah kepada Wan Azizah dan Nurul Izzah. Pada papa Nurul pula tak boleh diselamatkan lagi.

Thursday, April 28, 2011

Nampak Beno Menipunya


Lainkan?? Ce ce nengok..
Kenin awok.. Telinga capang awok.. Pipi awok.. Tulang pipi awok.. Mata awok.. Hidung kembang penyet awok.. Tangan kiri pengkang awok.. Dahi luas belah kiri awok.. Belahan kiri rambut awok.. Jari awok yang berketul2 lambang anu dan omega awok yang gagoh, awok.. Renungan awok pon lain.
Lain bebeno bayangnya. Nampok beno nipu nye...
Awok pakei wilcha! Tulang belakang awok lumpoh tau!! ate Ce cite ce cite..

*Gambar sebelah kiri diambil hari ini (28/4/2011) usai Anwar disoal siasat polis di Dang Wangi. Turut bersamanya R Sivarasa, Wan Azizah, Nurul Izzah, Nik Nazmi dan Tian Chua.

SIDANG MEDIA PANAS - ANWAR MAKI WARTAWAN

KL Pos 28 Apr 2011 5:38PM

Ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim hadir ke ibu pejabat polis daerah Dang Wangi hari ini bagi memberi keterangan berhubung siasatan satu kes tayangan video lucah.Beliau memberi keterangan hari ini ekoran laporan polis yang dibuatnya sehari selepas tayangan video berkenaan dibuat pada 21 Mac lalu.Turut menemani beliau hari ini ialah peguam R Sivarasa, presiden PKR Wan Azizah Ismail, serta tiga orang wakil rakyat parti itu,Nurul Izzah,Nik Nazmi Nik Ahmad dan Tian Chua.
Anwar tiba pada kira-kira jam 2.50 petang dan memberi keterangan berhubung kejadian seks dalam rakaman kontroversi itu. Ini kali kedua Anwar memberi kenyataan berhubung perkara berkenaan selepas kali pertama pada 22 Mac lalu. Anwar juga telah menafikan lelaki dalam video tersebut adalah dirinya.
Anwar ketika bercakap kepada wartawan apabila selesai memberi keterangan kira-kira sejam selepas itu kemudiannya berang apabila ditanya berhubung sama ada beliau akan menyerahkan DNA beliau kepada polis.
"DNA apa ??" soalnya beberapa kali kepada seorang wartawan yang menanyakan soalan berkenaan. Media adalah perkakas Umno murahan,"herdiknya lagi. Peguamnya,Sivarasa kemudiannya berkata dua orang pegawai polis yang merakam kenyataan Anwar juga telah mengemukakan soalan yang tidak relevan ketika siasatan. Beliau bagaimanapun enggan menyatakan apakah bentuk soalan yang dikemukakan itu. Bagaimanapun,beliau tidak menyifatkan soalan berkenaan bertujuan untuk mengaitkan Anwar dengan kesalahan (incriminating) berhubung perlakuan seks dalam video berkenaan.
"Saya tidak fikir begitu sebab dalam laporan kita jelas kesalahan dilakukan oleh orang lain," katanya lagi.Tambahnya, laporan polis sebelum ini juga dibuat berhubung dakwaan ugutan yang dilakukan oleh Datuk T melalui satu kenyataan oleh trio berkenaan.
"Mereka ugut, ancam supaya (Anwar) letak jawatan. Ini satu implikasi jenayah. Ini jelas satu tindakan terancang Umno BN untuk aibkan Anwar," tambahnya. Katanya, beliau tidak melihat polis bertindak dengan tegas dalam menjalankan siasatan kes ini.

Bye Anwar


Bye bye ya sheikh... mu gi main jauh!
Baju balik hotel tak tukar terus mari ceramah. Syuh syuh....

Wednesday, April 27, 2011

Pancutan Kedua Sudah Keluar

Anwar terpancut buat kali kedua di Youtube.
Haah Carilah Sendiri.
Oh dia pakai ekzos buloh daa.. Patutlah bunyi tik tok tik tok dari tengahari tadi. Ku fikirkan jam Omega.
Mantap jugak botol mineral water, size 500ml tuh. ANUgerah tuhan puas Wan Azizah gonggong! rupanya kena share dengan mulut makan babi, bini orang, mulut jambu. mmm syedap.
Jeles anak papa hebat, china doll lagi ketat dari dia, fuh karipap.
Ya! confirm lah dia... pasal ada gaya ala2 banduan Sungai Buloh!


Saturday, April 23, 2011

Video Untuk Anwar


khusus untuk pengikut Syeikh Anwar Berahi. Kita layan Jambu, terbaik!
Yang penting kita enjoy!!

Anwar kena jumpa Nabil.

Penganut PAS dari Kelantan di KL bagus tengok.

Khusus penyokong DAP cilako.

Maharaja Lawak - Minggu 4

Jambu pegang ini minggu! Betol punya gila tahap dewa dia punya lawak. Satu rekod dalam sejarah dunia komedi. Lawak yang tak peduli punchline, full 4minit hanya gelak semata-mata, punchline bersepah2. Fuh! Bersambung-sambung ketawa. Ini dah kira wajib pergi final, kalau tak masuk gak kasi bakor astro.
Minggu ini bukanlah dikira terbaik, tetapi bila dah sampai minggu ke 4 ini, pilihan sepatut sudah jelas. Sekurangnya yang akan ke final perlu dikenal pasti.
Penonton atau pengundi sepatutnya lebih adil memilih bakal finalis berbanding hanya mahu menaikkan favourate mereka dengan cara menjatuhkan peserta bukan pilihan mereka walaupun tahu kehebatan lawan.
Ini yang menjadi dilema rancangan realiti-sms yang akhirnya tak pasal2 peserta bukan bagus juga layak ke final kerana sikap memperlekehkan saingan sengit peserta kegemaran mereka.
Bagi aku jambu dah mendapat tempat, lawaknya memikat hatiku, dan kalau ia ditakdir menang sekalipun Jambu deserved. Setidak2nya orang sudah tahu kenapa Yus Juara RL1.
Jika Nabil menang, dia adalah maharaja lawak sebenar bagi aku, one-man show. Kalau JoZan menang pula, populariti dan kepakaran mereka beraksi selama 4 tahun berbaloi dan kekalahan mereka pada tangan Yus berbayar. Sepah pula, aku kira mereka sudah boleh ganti Senario. Asalkan 4 ni ke final cukup.
Format 50-50 sms vs juri juga cukup membantu hala tuju ML, sebab kita tahu trend sms bagaimana, lebih kepada sentimen.
Walaupun sudah sampai tahap Maharaja Lawak yang menampilkan bintang dan sudah ada nama, sentimen sms tak berubah juga nasib baik juri2 cepat cantas. Harap, tiada lagi sentimen kenegerian dari Kelantan, Sabah, Penang dan Sarawak, tagih simpati konon dispatach orang susah spt drama Yus dlm RL1. Semua dah kaya pun, tinggal lagi pengalaman dan persembahan.
Jadi setakat ini, yang kekal dan terkeluar agak memuaskan dan diharap ia kekal begitu tanpa ada kejutan yang tak enak didengar. Astro pun tak mahu orang kata dia berdendam dan sabotaj peserta kiranya kacang lupakan kulit, ye tak?
Secara keseluruhan minggu ini tidaklah perfect tapi lawak itu hidup. AC juga sudah semakin serasi, cuma dailog perlu dipelbagai. Juri juga sama. Dan aku cukup tertarik ucapan terakhir Alex. Bukan pelawak! tp sporting penonton dia sampai tahap kini.
Pendek kata Nabil, JoZan, Sepah dan Jambu mesti berada di final, itu sepatutnya berlaku. Maka andai anda penyokong peserta diatas tak perlu jadikan peserta lain diatas sasaran menaikkan rating. Selain 4 peserta ni, hak lain, jika pun terkeluar saya yakin populariti, nama & kehebatan mereka tak terjeas.
Penilaian aku minggu ini (by youtube ikut urutan acara)
1. Jambu -Ngorat Nora Danish berjoging. Bedeboom!! Kelakor tahap dewa. 4 minit tak nampak mana punchline semata-mata gelak. Din Beramboi yang aku minat pun tak boleh buat aku ketawa non-stop camni.
2. Nabil -Saintis mesin masa. Smart, canggih, penuh imaginasi, kreatif dan lancar. Penonton turut sama berfikir.
3. JoZan -Pencuri Tabung Surau. Waa boleh mengarah filem ni. Persembahan dramatik tapi hujah tak lojik tu perlu dimantapkan, solat tu bahaya.
4. Sepah -Penculik anak peguam. Santai dan mantain. Memang susah nak bagikan dailog 3org dlm masa 4 minit.
5. Balas -Putera cari Cinderella. Cerita hancur. Dailog goyah, 'sengaja' lupa skrip saja. Tp lawak selenge & lucah double meaning diterima ramai.
6. Man -Wak pergi konsert J. Bibier. Sangat berusaha tapi nampak cam dh give up. Tapi persembahan not bad.
7. Amir -Superhero. Persembahan terbaik Amir. Aku tak tahu siapa yang undi dia, orang Kelate?
8. Jihan -Cikgu sekolah Celine Gomez. dailog 2 identiti tu boleh buang, mengganggu!
9. Alex -Pilot. Pilot plot blur. (terkeluar)
Ps; Nasiblah tengok Jambu last, kalau tak, tak tengok lain der..

Friday, April 22, 2011

Padah Anwar Kentutkan DAP

Pak Syeikh kentut kuat. Ini kali kasi kentut dia balik!
video
Amacam?? Jangan ketawa sampai terberak pulak hehe..
gi jemaat ni!

Thursday, April 21, 2011

Tarik 'Penuntut' Warga China

Karenah warga asing selalu mendapat liputan berita. Semalam awang hitam dicekup disyaki mengikis wang dengan menipu cinta di internet. Sebelum tu mat indon, polis tembak mati ketua perompak warga Indon.
Pendek kata dalam seminggu mesti ada cerita karenah dagang merempat ni di dada akhbar.
Tapi tak boleh lawan china doll. Penangan amoi ni orang Malaysia tak boleh tahan, sampai Anwar pun terkulai dalam dakapan video seks yang menjadi berita sensasi di mana2.
Kerana amoi ni jugalah Malaysia berada dipersimpangan memilih corak politik masa akan datang, kelihatan kes Chua Si Lek & Eli Wong menunjukkan orang Malaysia tidak pedulikan lagi moral pemimpin meskipun ini adalah sekitar cina tak sunat, tetapi kes kali ini betul menguji orang melayu orang islam menerima politik pelik yang kini tidak lagi menjadi janggal.
Kalau ini berlaku, Malaysia dikira sudah terkehadapan dari US dan barat. Ceritalah apa saja skandal yang melibatkan artis atau kenamaan melibatkan menteri, perdana menteri hingga presiden membawa kerabat diraja, akibatnya memang memalukan. Rakyat menolak dan mengutuk perbuatan terkutuk, mereka meletak jawatan undur diri dan mohon maaf malu perbuatan ini walaupun ia kekadang hanyalah gosip, khianat atau fitnah.
Adakah Malaysia sudah berubah begitu atas dasar hak asasi manusia? budaya timur yang menjadi identiti itu telah dilacurkan kepada warga asing tadi?
Atas sebab itu, untuk apa Khaled Nordin beriya2 (no 38-42) nak tarik lebih ramai lagi pelajar China menuntut di Malaysia? Sambil belajar boleh buat part time di spa rumah urut GRO pelacur dan berkahwin dengan orang tempatan dapat taraf penduduk tetap Hishamuddin bagi. Itu?
Biar membiak pelacur gereja bagai jadi macam negeri komunis Singapore! Apa punya pemimpin melayu takde langsung strategi survival.
Aku mintalah, Khaled fokuskan masalah universiti, pengurusan, tenaga pengajar sesat, karenah penuntut, cukai tanah UUM dan macam2 lagi yang melihatkan universiti jadi sarang melahirkan ekstrimis berhaluan kiri. Ni mau ditambah pula masalah sosial jangka panjang.
Itu lagi penting dari pikir soal untung jangka pendek akhirnya mengundang masalah sosial yang menghimpit orang melayu itu sendiri. Dahlah Timbalan pun langsung tak boleh harap! bosnya pun sama.
Ps; tengok 999, ada sesaje china doll, mat indon awang hitam nih..

Wednesday, April 20, 2011

Rangkuman Berita Hari Ini

Malas nak ulas banyak hari ini sebab tajuk berita sangat jelas.
  1. Semalam 2 pekerja Indah Water mati dalam lubang kumbahan terhidu gas beracun. Perkeso bayar 1500 (urusan jenazah) + 945 pencen penakal seumur hidup isteri atau anak hingga usia 21.
  2. Peguam Negara serahkan balik kertas siasatan video seks Anwar pada polis untuk pemantapan.
  3. E-Mel free untuk rakyat kepada kerajaan dilancar. Untuk apa?
  4. MU tersingkir Piala FA.
  5. Sila Sahin wanita muslim Turkey pertama berbogel di Playboy, dia minta keluarga dan rakyat menerimanya semula.
  6. Penyanyi Indon Kris Dayanti mengandung 4 bulan, nikah baru sebulan.
  7. Sheikh As Sudais Imam Mekah jadi imam maghrib di Kg Baru.

Monday, April 18, 2011

PRN Sarawak Andai Mahathir PM Sekarang

Andaikata Mahathir adalah PM sekarang, apa yang dia akan buat bila melihat keputusan PRN Sarawak baru ni?
Rombakan kabinet
Tendang Menteri & Timbalan Menteri mewakili cina.
Gantikan dengan melayu/ Sarawak/ India/ Siam.
Menteri cina turun padang, suruh tarik balik si mata sepet.
Protes? tak puas hati? pecat terus MCA & Gerakan dari BN.
UMNO perlu jauhkan diri dari terus membela biawak hidup.

Sunday, April 17, 2011

DAP Menang Bergaya Di Sarawak

Nampaknya betul bagai di kata, parti orang melayu PAS dan PKR kena tunggang dengan cina kapir DAP. Hai lah! Dalam hati masing2 berbisik mana mungkin anugerah Allah kena tunggang! Akhirnya siapa yang tertonggeng kalau bukan melayu. keputusan penuh. Kupasan ringkas padat.

BN - 55/71 ( BN patut dibubarkan! UMNO? )
DAP - 12/15
( sape kena tunggang angkat tangan? )
PKR - 3/49 ( ketua menteri pembangkang! )
PAS - 0/5 ( telur 0mega anwar! )
BEBAS - 1/41 ( siapa nak beli aku? )

Saturday, April 16, 2011

Maharaja Lawak - Minggu 3

Tahniah minggu yang paling menghiburkan walaupun muzikal komedi.
Walaupun dimulakan dengan penyingkiran minggu lepas, Wai & Xn3 diikuti penyingkiran dihujung R2 tapi kemeriahan tidak terganggu.
Aku ingat juri dapat menghidu apa plan astro menyingkirkan 2 peserta di awal bagi menekan juri mengguna imuniti. Supaya juri tiada senjata lagi untuk menggagalkan konspirasi astro untuk digunakan diakhir musim. Bukan tak tahu apa yang mereka buat pada Akademi Fantasia dan Raja Lawak sebelum2 ni.
Syabas juri kerana mengelakkan keputusan 'mengejut' terlampau bakal berlaku. Cuma AC je aku tengok masih lagi kera sumbang, harap dia berusaha juga sama dengan peserta yang nampak bersungguh2 menjayakan program, termasuk juri yang diberi segmen menampilkan persembahan ringkas & spontan. Usop wilcha muncul sekali lagi, walaupun ramai tahu dia penyanyi & bukan seorang pelawak tapi slot yang diberi tidak menghampakan.
Kalau tiada penyingkiran minggu ini pun bukan mengejutkan.

Penilaian aku melalui youtube (mengikut urutan acara sebenar).
1. JoZan -Jalan cerita menarik, tersusun, kemas, serasi.
2. Nabil -Persembahan paling hebat tapi ada tempat longgar.
3. Sepah -Santai. cerita yang panjang dijadikan simple.
4. Jambu -Hiburan secukup rasa, walaupun mampu lebih.
5. Man -Tak kurang hebat, aku kagum dia sungguh2 tarik audien gelak, jadik.
6. Alex -Persembahan pembukaan yang kreatif.
7. Amir -Berterabur dan hancur, audien gelak juga.
8. Balas -Cekap dan spontan, sorang tu boleh jadi MC dll.
9. R2 -Isi cerita tak kuat dan ada kurang sikit. (terkeluar)
10. Jehan -Gagal menarik penonton bersama ceritanya tapi aku selesa tengok dia atas stage.

Friday, April 15, 2011

Anjing RPK Gigit Tuan

Jangan ingat anjing belaan tidak mampu menggigit tuan sendiri. Kalau tersepit sangat macam2 dia buat perangai. Mungkin tuan tak bagi makan kot.. atau tuannya selalu sangat main telurnya. Masakan dia boleh berubah setelah di gonggongnya bom C4.
Dan spesis anjing sebegini juga suka mencuri jam Omega, bukan Rolex. Hati-hati..

Monday, April 11, 2011

Wartawan PeDajal Anwar

Di dalam sebuah PC, hangat sehangat litar sepang.
  • Wartawan: Adakah kau kenal Eskay?
  • Dajal: Tak kenal pasal dia Siam.
  • Wartawan: Adakah jam omega tu pada Azizah?
  • Dajal: Tak. Kat Polis, Eskay dah serahkan.
  • Wartawan: Adakah kau yakin aktor dalam video itu Anwar?
  • Dajal: Sudah tentu 100% bukan Anwar!
  • Wartawan: Tapi wajah Anwar dalam video tu..
  • Dajal: Wajahnya mirip anwar tapi bukan. Aku orang paling kenal Anwar. Aku cukup yakin!
  • Wartawan: Err.. Macam mana kau pasti?? ce cite ce citer...
  • Dajal: Pasal aku lah dalam video tu, bodoh!

Saturday, April 9, 2011

Maharaja Lawak - Minggu 2

Minggu yang begitu lemau, hambar...
Bukan sebab lawak peserta tapi sebab gelagat penonton di studio. Aku nak tanya Astro, semua yang diundang itu VIP kah atau orang dari gua?
Udah serupa mayat hidup je aku tengok. Tak sporting!
Bukan suruh korang gelak pun bagilah tepukan bila perlu tanda hormat & penghargaan. Orang dah bagi masuk free patut bagilah sokongan. Ingat! Bila dah jadi penonton di studio tak sama dengan tengok dipeti tv, korang bukan saja penonton bahkan sebagian kru produksi kena jayakan show.
Itulah lain kali bila orang buat program, dipandang sinis. Bila dah bagus, heboh orang kata baguslah, terhegeh2 pakat serbu FINAS sampai melimpah keluar. Tapi bila dah sampai sangap.
Samalah macam penyokong bola M'sia baru ni, tiba2 mengaku supporter no1 padahal bola tak pernak sepak. Ini tipikal org kita.
Itu la pasal aku tengok tv je, sebab sedar aku bukan seikhlas penonton macam minggu sudah, just layan je.
AC pun satu lahabau, sebelum on air warm up la sikit penonton tu, kasi dera sikit suh bersenam ke.. gelak ke.. tepuk tangan tu penting diajar. Itu patut kerja AC, dia patut peka suasana canggung camtu, takkan nak suruh belajar dari JoZan kot?
Kita tak boleh paksa untuk orang gelak, tapi kita mampu minta orang tepuk sama kita.
Utk Astro! kekalkan susunan duduk set minggu lepas, dan tapiskan penonton yang suka dan berbakat besar untuk gelak sahaja di barisan penonton studio bukannya penuh juri2 awam.
Tepuklah tangan belajar menghargai usaha orang lain, suasana malam itu pasti berubah.

So, ini penilaian minggu ni tolak sambutan tak boleh pakai biawak2 hidup belaan Astro.. termasuk kena tengok balik kat youtube tanpa tengok komen2 monyet pula.
1. Sepah -same lah, mcm dlm Sepah Lalalitamlom.
2. Jambu -superb! plot crita mmg dasat, klu pnontonnya mgu lps pasti meletop nye.
3. Nabil -kemas! sgt selamba.
4. JoZan -plg menghiburkan.
5. R2 -makin berbisa.
6. Balas -Cekap tp masih longgar.
7. Alex -Tak takut kelebihan Alex.
8. Jehan -Selesa tengok dia atas stage.
9. Man -Isi baik, tp tanpa kerjasama penonton susah.
10. Wai -x konfiden diorang ni bleh wat lawak, tulah masalahnya.
Out; 11. Xn3 -jatuh dtimpa tangga pula, 12. Amir -naik tp xckup.

Juri tetap makin steady! AC sumbang, tak pasan tune dia tinggi.
p/s: kemunculan usop wilcha pun tak sehangat di ABP, adoyai..

Thursday, April 7, 2011

Pencegah Rasuah, Kastam Bergaduh

Seramai 62 orang pekerja Kastam (KDRM) di tahan kerana bergaduh dengan 2 orang pegawai Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM). Pertarungan epik ini mengakibatkan seorang kastam terbunuh terjatuh bangunan SPRM KL dan beberapa orang mengalami kecederaan mental yang parah. Manakala 2 pegawai SPRM itu tidak mengalami kecederaan serius tapi dibenarkan ambil MC. Yang lebih mengejutkan kerugian dijangka melebihi RM10 billion. Seorang pegawai Polis tak bertauliah melaporkan, motif kejadian kerana perebutan kawasan jajahan, dan dijangka siasatan oleh pasukan khas dibawah D7, Kongsi Gelap Judi & Maksiat. Kesemua mereka dibebaskan sebebas-bebasnya kerana Jabatan Penjara sibuk.

Tuesday, April 5, 2011

Sah! Confirm!

PC tegahari. Confirm bukan Wan Azizah dalam video itu!

Monday, April 4, 2011

Dajjal Anugerah Tuhan


full video tape Anwar Ibrahim perut buncit seks hotel spa pelacur model china

Saturday, April 2, 2011

Maharaja Lawak - Minggu 1

Seronok gila babi layan finalis Raja Lawak. Formatnya 50-50 juri & undi sms.
Penilaian aku minggu ini (by Live @ Astro 105);
1. Jambu (Yus & Towkey) -Wow! brilliant.
2. Balas -
berani mati bdk 2kor ni.
3. Sepah -
Santai & lancar.
4. Nabil -terkial2 nk cari rentak, maklum le nk rendahkan format balik susah tp dia ok nye tak payah risau.
5. R2- Biasa2 saje.
6. JoZan (Johan & Zizan) -bawah kemampuan sebenar, tp aura banyak membantu.
7. Man -kebetulan baru baca blog apa yang si Man ni cerita, blog tu lagi kelako la Man.
8. Alex -Isi lemah & terlalu santai.
Out; 9.Wai (Kechik & Idlan) -Selamba masih ada. 10. Jihan -Cerita tak kemas. 11. Xn3 -Gagal tarik perhatian, basi. 12. Amir -Adoyai, kalau keluar pun bagus. Camne boleh terselit budak sekor ni, spoil.
kedudukan ranking
Pemilihan juri Mamat Khalid tepat, demam Hantu Kak Limah BR pun tak habis lagi. Ahmad Idham, ok le, pengarah. Saipul Apek, sangat bagus, tapi otai yang boleh mengacara majlis besar ni pun nampak cam susah nak sesuai diri dalam Maharaja Lawak ni.

I Love You, Paracetamol

Lega rasa sakit kepala setelah seminggu. Malam tadi tak boleh tahan ku telan jua.
Terima kasih pada YDH Tuan Paracetamol, kurang sikit rasanya.