Sunday, April 18, 2010

Achik Spin Bersatu Dengan Bapa Dan Anaknya

Aku tak tau kenapa baru2 ini artis yang aku minat meninggal mengejut, bila sebut mengejut kira muda matinya. Itu buat siapa saja mengenali nama tersebut tersentak & berbekas agak lama, macam P Ramlee.
Achik Spin adalah antara artis generasi baru yang aku minat suaranya, selain dia aku nak kena sebut (takut nanti dah tiada barulah nak cakap macam ni) Lan MUH, Lan Kristal & Faizal Tahir, sebelum tu Aqasha juga mempunyai tone yang sedap. Tapi Achik atau nama sebenar Abdillah Murad suaranya lebih bersih walaupun bernada tinggi, sama juga dengan arwah Along Spoon, seorang lagi suara bersih sedap didengari. Tak caya cuba pasang balik lagu 2 orang penyanyi ini.
Aikk.. Along Spoon - Achik Spin. Macam kebetulan pulak nama panggilan yang hampir serupa, dan kesudahan yang hampir sama.
Otai2 Saleem Iklim & Jamal itu sudah tentu. Kalau lakonan pula aku kagum dengan Bell Ngasri. Dan aku cukup senang dengan peserta2 Raja Lawak. Cuma aku nak nasihatkan si Nabil, bawa motor tu.. kalau boleh bawa kereta, walaupun muka kau macam V. Rossi tapi lupakan saja zaman merempit2 ni. (terbaru!)
Mengenai Achik balik, aku selalu bayangkan Achik bila dah tua nanti badan & populariti akan sama macam Hail Amir yang popular dengan pasangan duet Uji Rashid, bezanya Achik lebih dominan. Lagu2 berduet dengan Nana akan dinyanyikan, didengari sampai bila2, relevan selama2nya. Achik Spin Meninggal Dunia kemalangan Seremban
Petang tadi usia 28 tahun Achik Spin berakhir dalam kemalangan yang membakar MPV dinaiki, samada arwah turut terbakar atau tidak ia memang suatu tragik. Aku harapkan Achik sewaktu kejadian sudah tidak sedarkan diri, azab Ya Allah!
Memang malang, 2 tahun lepas anaknya meninggal, kemudian datuk kepada bayi tersebut pulak menyusul. Tapi kini Bapa, anak & datuk bersatu semula di alam yang sama. Untuk mereka, AlFatehah..
Video xcdent di sini.. hrp mamat gemuk tu cepat upload!

No comments:

Post a Comment