Sunday, December 12, 2010

Wikileaks Menggemparkan Dunia

Pada mulanya, ramai tertanya2 apakah itu Wikileaks yang hangat diperkatakan. Rupanya, ia lebih hebat dari bom nuklear dan perang dunia. Rahsia kerajaan, lebih tepat rahsia sulit kuasa-kuasa besar dunia spt US dll hinggalah apa yang berlaku dibalik tabir kerajaan diseluruh dunia telah dibocorkan laman web Wikileaks ini.
Dan sejak itu bermacam perkara berlaku dengan penangkapan pengasasnya yang sekarang kelihatan janggal walaupun mengikut undang2 sedia ada. Ini sebab dunia seolah2 bermuhasabah dan berperang entah dengan siapa, satu bentuk penjajahan yang disembunyikan oleh mereka disebalik patung2 demokrasi dan slogan lain spt liberisasi, hak asasi dan dunia tanpa sempadan yang mereka sendiri laung2kan diserata dunia kini terbongkar. Nak menafikan? mengiyakan? nak spin macamana? Tembelang dah pecah itu pasal jadi bingung bengong.
Antara yang aku tertarik maklumat spt berikut.. berikut.. berikut.. berikut.. berikut..
yang ni kelakar sini..
ini detailnya...
Anwar Ibrahim adalah Dajal laknatullah, 'anugerah' atau ujian Allah untuk umat akhir zaman.
Pergi mampos dengan demokrasi! kebebasan media! hipokrasi belaka! Nak lawan Mahathir konon. Madey tu Mahdi lu tu cuma Dajal, mati hidup balik pun takkan kalah pemimpin agong pada Sang Dajal depan belakang boleh sapu. Dah memang suratan Dajal begitu, ye tak..
Sistem yang ada dizaman Mahathirlah sebaik2 pentadbiran yang paling ideal pernah dilaksanakan, dengan ISA, OSA bagai, kekuatan politik dan persaingan ekonomi yang rancak, aman makmur menjadikan negara multiracial ini model negara contoh dan ikutan negara lain, ketika itu M'sia berwibawa lagi disegani jiran dan lawan. Sepatutnya dijadikan guide generasi akan datang bagaimana memimpin dan bermain politik. Justeru itu selayaknyalah jika digelar Mahathir is The Greats, Mahaguru politik.

No comments:

Post a Comment