Friday, May 8, 2009

Sidang DUN Negeri Perak

Malas rasanya bangun pagi ini, Nak pergi kerja pun malas. Tapi kupaksakan juga bangun. Aaahhh...

Start motor burukku pbruuuuumm... sedar-sedar dah sampai kota rezeki Kuala Lumpur.

Waduhh! panas sungguh hari ini, bukan hari ni saja, rasanya dah sebulan lebih badan berkuwap-kuwap dek panas yang membahang.

Mungkin bahang politik yang melanda Perak hari ini terasa sampai KL, agaknya.. Atau mungkin juga musim penyakit N1H1 yang melanda benua Amerika mengakibatkan suhu badan orang2 disana naik mendadak maka bumi menjadi panas. Ke dah kena.. Ai minta disimpang!

Panass.. Panass.. Panass..

Ada yang kata penyakit ini berpunca dari babi, tapi belum diconfirmkan lagi. Membuat penternak2 babi sedunia minta tarik balik perkataan selsema babi, TARIK BALIK!!

Babi-babi di Malaysia juga dapat merasakan apa yang dirasai saudara-saudara mereka di Amerika sana. Perrghh.. Maka bahang panas di sini bertambah-tambah jadinya. Hehe..

Nasib baiklah kerja tempat ber air-cond, sejuklah sikit. Tapi balik malam tadi pun panas juga. Aduss, macam mana nak tidur ini malam daa. Dah malam ni takde game. Malam semalam ok lah jugak, Chelsea vs Barcelona, Barca layak ke final bertemu Man U di Rom bulan depan.

Lepas bagi Kaloi dan Kelisa makan aku pun buka berita, cari berita dan belek punya berita. Aku kata, patutlah panas lain macam cuaca hari ni. Rupanya suasana di Malaysia memang panas! Daripada politik, ekonomi, keamanan dan kesejahteraan memang membara panasnya. Kalau air-cond tak sejuk tahulah apa puncanya. Tapi ini orang! Banyak karenahnya.

Aku tutup laptop aku sebelum dianya panas meletop. Kang tak pasal-pasal aku yang panas. Esok MC..

Oo Oo.. malam jumaat rupanya, patutlah panas..

No comments:

Post a Comment