Monday, May 25, 2009

Jatuh dan Jatuh

*Valentino Rossi terjatuh dari motornya pada beberapa lap2 terakhir, dan hanya menduduki tempat ke-16 dilitar Le Mans yang basah pada grand prix France. Ini menjadikan Lorenzo mendahului mata dan pelumba lain merapatkan kedudukan.
-kadang2 nasib sentiasa menyebelahi kita..

*Antara kelab elit Inggeris Newcastle United yang dibimbing Alan Sherer jatuh ke division 1 setelah berada selama 16tahun dalam Liga Perdana. Pasukan yang membariskan ramai pemain bertaraf antarabangsa seperti Owen, Duff, N.Butt, Viduka, Collocini serba tidak kena apabila tewas pada Villa di perlawanan terakhir, walaupun sebenarnya mereka perlukan hanya 1point untuk kekal.
-kadang2 nasib tidak menyebelahi kita..

*"Sepandai2 tupai melompat akhirnya jatuh ke tanah jua". Begitu juga Velupillai Prabhakaran terbunuh setelah pemerintah Sri Lanka menggempur kubu pemimpin Tamil Tiger itu. Ramai juga penyokong puak2 ini di M'sia seperti Hindraf dan MIC.
-kadang2 kita ingat nasib sentiasa bersama kita..

*Bekas Presiden Korea Roh Moo-Hyun terjatuh dari tebing bukit dirumahnya. Nota terakhir darinya mengesahkan beliau sememangnya ingin membunuh diri setelah menghadapi tuduhan rasuah, ia menjadikan peristiwa pertama dalam sejarah Korea seumpamanya.
-kadang2 kita ingat nasib tidak nenyebelahi kita..

No comments:

Post a Comment